Kilo Problemi ve Panik Atak

Kimin kilo problemi yok ki:) Ama Panik Atak ve depresyon hayatında ise bu kilo problemi sandığınızdan çok daha fazla etkiliyor bizi. Kilo problemi dendiğinde akla hemen kilolu olup, zayıflayamayan insanlar geliyor ama inanın zayıf olup kilo alamamak da en az o kadar can sıkıcı bir şey. (kilolular bu durumdakilere çok sinir oluyor biliyorum:)) Ben her iki durumu da yaşadığım için olaya cidden tarafsız bakabiliyorum, iştahsızlık ve zayıf olmak kadar zoru yok…

İlk panik atağım çıktığında hiçbir şey yiyemiyordum ve aşırı zayıftım. Resmen çirkindim. Kot pantolon giyip de kalça kemiği yara olan var mı acaba aranızda? Ben o kadar zayıftım işte. Gerçekten çok mutsuzdum. Geceleri keşke balık eti olsam da bende rejim yapsam, rejim yapmak ne kolay, yemek yemeyeceksin diye düşünüyordum. Sonra panik atak tedavim başladı ve Paxil diye bir ilaç kullanmaya başladım. Bu ilaçla iştahım bir açıldı, 1-2 ayda tam 16 kilo aldım ve maalesef bu böle devam etti. Geceleri yatağın içinde tv izlerken bir bütün ekmeği yerken uyuya kaldığımı veya bir kutu dondurmayla uyuya kalıp, gecenin yarısı uyandığımda eriyen dondurmayı kaşıkladığımı hatırlıyorum:) İlk başlarda kilo almak çok hoşuma gitmişti ama sonra önüne geçemedim ve evet artık kiloluydum:(

Kilolu olmanın zorluklarını yaşamaya başlamıştım. Diyet yapmaya başladım ama iştahımı kontrol edemiyordum. İnsanların antidepresandan kilo alma korkularını o zaman anlamaya başlamıştım. Yıllarca kilo vermeye çalıştım ama veremedim. Sonra doktor değiştirdim ve asla kilo aldırmayan Cymbalta kullanmaya başladım. Bunu neden yazıyorum; çünkü ilaç kullanmak istemeyenlerin bir çoğu kilo almaktan korktukları için ilaç kullanmıyor. Lütfen bu yanılgıya düşmeyin, kilo aldırmayan antidepresanlar var ve bizi o cehennem hayatından kilo aldırmadan kurtarabiliyor. Cymbalta kullanmaya başladıktan 3 ay sonra normal bir kilodaydım artık:)

Zayıf olmak ta, kilolu olmak ta gerçekten çok zor çünkü bizler zaten kendimizle ve bedenimizle çok barışık insanlar değiliz, kendimize güvenimiz çok yüksek değil ve bu durumlarda kendimize güvenimiz iyice azalıyor. Depresyon iştahı kesebiliyor veya iştahı açabiliyor. Antidepresanlar da aynı şekilde. Bence önemli olan gerçekten ihtiyaç varsa doktor kontrolünde doğru ilacı kullanıp önce ruh sağlığımıza kavuşmak, ardında da beden sağlığımızı geri kazanmak. Çünkü kendimizle barışık olursak, beynimizin içindeki, bize sürekli saçma sapan hastalıklar üreten ve asla susmayan düşük çeneli canavara karşı daha güçlü olabiliriz. Bizi birde dış görünüşümüz ile vurmasına izin vermeyelim:)

Paniksiz günler:)

Kilo Problemi ve Panik Atak” için bir yorum

  1. Hande’cim duygu ve düşüncelerini çok içten ve sade bir şekilde öyle güzel dile getirmişsin ki.Bayıldım.Emeğine,yüreğine sağlık tatlım.:)

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s